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public relation वाक्य

"public relation" हिंदी मेंpublic relation in a sentence
उदाहरण वाक्यमोबाइल
  • Understand and accept the political and public relations challenge involved in battling insurgents.
    आतंकवादियों को गैर आतंकवादी नागरिक जनसंख्या से अलग थलग करें
  • Public relations office
    जनसम्पर्क कार्यालय ग्वालियर
  • (7) Those governments need to wake up to the fundamental importance of public relations in war. Related Topics: Arab-Israeli debate in the U.S. , Media , Public opinion polls receive the latest by email: subscribe to daniel pipes' free mailing list This text may be reposted or forwarded so long as it is presented as an integral whole with complete and accurate information provided about its author, date, place of publication, and original URL. Comment on this item
    (7‌) इन सरकारों को युद्ध में जनमत की मूलभूत भूमिका की आवश्यकता की ओर जागना चाहिये।
  • The Press and Public Relations Wing looks after all the press and public relations work of the LokSabha Secretariat involving , in the main , continuous liaison with the Press,governmental publicity organisations , and the media .
    प्रेस तथा लोक संपर्क प्रभाग लोक सभा सचिवालय के प्रेस तथा लोक संपर्क से संबंधित सारे कार्य की देखभाल करता है , जिसमें , मुख्य रूप से , प्रेस , सरकारी प्रचार संगठनों और जन प्रचार माध्यमों ( मीडिया ) के साथ निरंतर संपर्क बनाये रखना सम्मिलित होता है .
  • This new reality implies that Western governments, whether America in Iraq or Israel in Lebanon, need to see public relations as part of their strategy. Hezbollah has adapted to this new fact of life, but those governments have not. Aug. 15, 2006 update : In an undated posting, Alex Safian of CAMERA posts this sort-of retraction by Thomas Ricks in a note to the Washington Post ombudsman, referring to his comment quoted above:
    अपनी कुशलता का बखान और शत्रु को नीचा दिखाने की प्रवृत्ति मिस्र के दीवार चित्रण , ग्रीक कला , अरबी काव्य , चीनी चित्रकारी , अंग्रेजी गायन और रुसी थियेटर के समय से लाखों वर्षों से चली आ रही है .आखिर लड़ाकों ( और प्रेस के उनके सहयोगियों ) ने इस वर्षों पुरानी और वैश्विक परिपाटी को महत्वहीन बताकर शत्रु को बढ़ावा देना क्यों आरंभ कर दिया .
  • After delisting the Mujahedeen-e Khalq as an FTO, Washington should use the regime in Tehran's near-pathological fears by threatening to meet with it and help its public relations efforts. This is the easiest, most effective way to intimidate the Islamic Republic of Iran. Related Topics: Iran , US policy receive the latest by email: subscribe to daniel pipes' free mailing list This text may be reposted or forwarded so long as it is presented as an integral whole with complete and accurate information provided about its author, date, place of publication, and original URL. Comment on this item
    मुजाहीदीने खल्क को विदेशी आतंकवादी संगठन की सूची से हटाकर वाशिंगटन को चाहिये कि इसके प्रति तेहरान शासन के मन में व्याप्त अप्रतिम भय से उसे भयभीत कराये और इसके जनसम्पर्क के प्रयासों में सहायता करे। यह सबसे सरल है और इस्लामी गणतंत्र को डराने का सबसे प्रभावी मार्ग है।
  • Non-Western strategists recognize the primacy of politics and focus on it. A string of triumphs - Algeria in 1962, Vietnam in 1975, and Afghanistan in 1989 - all relied on eroding political will. Al-Qaeda's number two, Ayman al-Zawahiri , codified this idea in a letter in July 2005, observing that more than half of the Islamists' battle “is taking place in the battlefield of the media.” The West is fortunate to predominate in the military and economic arenas, but these no longer suffice. Along with its enemies, it needs to give due attention to the public relations of war.
    गैर पश्चिमी रणनीतिकार राजनीति के महत्व को समझते हैं और उस पर ध्यान देते हैं. अल्जीरिया में 1962, वियतनाम में 1975 और अफगानिस्तान में 1989 की विजय सभी गिरती हुई राजनीतिक इच्छा शक्ति का परिणाम थीं. इस विषय को अल कायदा के दूसरे नम्बर के अमान अल जवाहिरी ने कूट शब्द देते हुये अपने जुलाई 2005 के पत्र में कहा कि इस्लामवादियों की आधे से अधिक लड़ाई का मैदान तो मीडिया है.
  • A picture from 1998 shows him listening reverentially to anti-Israel theorist Edward Said . Obama sat idly by as speakers at an event in 2003 celebrating Rashid Khalidi , a former PLO public relations operative , accused Israel of waging a terrorist campaign against Palestinians and compared “Zionist settlers on the West Bank” to Osama bin Laden. Ali Abunimah , an anti-Israel agitator, commended Obama in 2004 for “his call for an even-handed approach to the Palestinian-Israeli conflict,” code words for distancing the U.S. government from Israel. In turn, Obama praised Abunimah for his obsessively anti-Israel articles in the Chicago Tribune , urging him to “Keep up the good work!”
    ये इजरायल विरोधी कदम चिंता की बात इसलिये हैं कि ये ओबामा के आरम्भिक इजरायल विरोधी विचारों से मेल खाते हैं। वैसे तो हमारे पास विशेष सूचना नहीं है परंतु हमें पता है कि उन्होंने जिसके साथ पढाई की , मित्रता की , समाज में जिसके साथ उठे बैठे वे फिलीस्तीन समर्थक थे और फिलीस्तीन अतिवादियों को प्रश्रय दिया। उदाहरण के लिये:
  • External Palestinians are enemy no. 2. Eclipsed for two decades after 1948, they moved to center-stage with Yasir Arafat and the Palestine Liberation Organization. The 1982 Lebanon war and the 1993 Oslo accords confirmed their centrality. External Palestinians remain active and menacing today, what with terrorism, missiles landing on Sderot, and a global public relations campaign of rejectionism.
    बाहरी फिलीस्तीनी दूसरे प्रमुख शत्रु हैं. 1948 के बाद दो दशकों तक नेपथ्य में रहने के बाद यासर अराफात और फिलीस्तीनी लिबरेशन आर्गनाइजेशन के साथ वे केन्द्रबिन्दु में आ गये. 1982 के लेबनान युद्ध और 1993 के ओस्लो समझौते से यह केन्द्रीय भूमिका पुष्ट हो जाती है. बाहरी फिलीस्तीनी आज भी सक्रिय हैं और खतरनाक भी हैं चाहे वह आतंकवाद का मामला हो, स्देरात में मिसाइल का उतरना हो या फिर वैश्विक स्तर पर सार्वजनिक रूप से इजरायल को अस्वीकृत करने का विषय हो.
  • An employee at a leading public relations firm in Washington offered the professor Saudi-funded speakers for the lecture program he runs, doing so as part of a program to provide ongoing education to communities around the country about “the importance and value of strong U.S.-Saudi relations. … One of our campaign components is to implement a speaker's bureau program on behalf of the Kingdom that reaches into target markets across the nation. I think there is a wonderful opportunity,” she gushed, “to develop a very stimulating event with [your speakers' series].”
    वाशिंगटन की एक अग्रणी सामाजिक संपर्क फर्म में काम करने वाले व्यक्ति ने प्रोफेसर को सउदी धन से संचालित व्याख्याताओं के साथ बोलने के लिए आमंत्रित किया .यह ब्याख्यान एक कार्यक्रम के अंतर्गत था जिसके द्वारा समस्त देश के समुदायों को अमेरिका और सउदी के मध्य सशक्त संबंधों के महत्व के संबंध में बताया जाना था . फर्म ने बताया कि उनके अभियान का प्रमुख अंश वह है जिसके अंतर्गत राजघराने की ओर से व्याख्यान ब्यूरो कार्यक्रम चलाना है जिसे समस्त देश में निर्धारित किए गए लोगों तक पहुंचाना है .
  • To make matters worse, Mr. Baker had the nerve to admonish the Bush administration not to treat the report's 79 recommendations “like a fruit salad,” choosing one idea while rejecting another, but to accept it as a whole. Even in Washington, a town famous for arrogance, this statement made heads turn. That Mr. Baker and his co-chairman, Lee Hamilton, sat for a picture spread with famed photographer Annie Liebovitz for Men's Vogue , a fashion magazine, only confirms the vacuity of their effort, as does their hiring the giant public relations firm, Edelman.
    इसके अतिरिक्त पूरे मामले को और बिगाड़ते हुये बेकर ने बुश प्रशासन को चेतावनी दी है कि वे रिपोर्ट की 79 सिफारिशों को फ्रूट सलाद के रूप में चुनिन्दा आधार पर न स्वीकार करें वरन् पूरी सिफारिश को एक साथ स्वीकार करें. यहाँ तक कि अहंकार के लिये प्रसिद्ध वाशिंगटन शहर में भी इस रिपोर्ट से लोगों के सिर चकरा गये हैं. बेकर और उनके सहायक सभापति ने जिस प्रकार फैशन पत्रिका Men's Vogue के चित्रकार एनी लिबोविज के साथ चित्र खिंचवाये और जन सम्पर्क फर्म एडेलमैन की सेवायें लीं उससे उनके बौद्धिक उथलेपन का आभास होता है.
  • Saudi funding for opinion makers has been known but not its exact specifics. I can for the first time expose how the Saudis manage their covert publicity campaign in America thanks to a Saudi-employed public relations firm having incautiously contacted a senior professor at a major research institution. Although the professor did not accept the offer of the speakers, he showed enough interest to document the proposed transaction and then made the details available to me.
    पूर्व राजदूतों , विश्वविद्यालय के प्रोफेसरों , विशेषज्ञ विचारकों की श्रेणी के सामाजिक चेहरे नियमित तौर पर सउदी अरब राज्य के लिए विचार करने के लिए चुप-चाप एकत्र होते हैं और इसके लिए वे गोपनीय तरीके से सउदी आर्थिक सहायता भी लेते हैं.वे टेलीविजन , रेडियो , सार्वजनिक व्याख्यानों और विश्वविद्यालयों की कक्षाओं में अरब के विषय पर चर्चाएं करते हैं. सउदी धन के साथ कोई प्रत्यक्ष संपर्क नहीं दिखाते हुए वे बिना किसी स्वार्थ के अमेरिका के विशेषज्ञ के रुप में प्रदर्शित होते हैं जिससे उनकी प्रामाणिकता राजघराने के किसी अरबपति राजकुमार से अधिक रहती है .
  • With loyalties now in play, wars are decided more on the Op Ed pages and less on the battlefield. Good arguments, eloquent rhetoric, subtle spin-doctoring, and strong poll numbers count more than taking a hill or crossing a river. Solidarity, morale, loyalty, and understanding are the new steel, rubber, oil, and ammunition. Opinion leaders are the new flag and general officers. Therefore, as I wrote in August, Western governments “need to see public relations as part of their strategy.” A simple cartoon can have a major impact, such as this one contrasting the role of baby carriages for Palestinian terrorists and Israeli soldiers.
    जैसे-जैसे स्वामिभक्ति के साथ खेल हो रहा है उसी प्रकार युद्ध का निर्धारण अब युद्ध क्षेत्र के स्थान पर सम्पादकीय विचारों से होने लगा है. अच्छे तर्क, स्पष्ट वाग्जाल, नाजुक प्रबन्धन और मजबूत मतदान संख्या किसी नदी या पहाड़ी को पार करने से अधिक महत्वपूर्ण हो गये हैं. एकता, मनोबल और आपसी समझबूझ अब नये स्टील,रबर, तेल और हथियार बन चुके हैं. जनमत निर्माता नये ध्वज और जनरल के कार्यालय बन चुके हैं. इसलिये अगस्त में मैंने लिखा था कि पश्चिमी सरकारों को जन सम्पर्क को अपनी रणनीति का एक अंग मानकर चलना चाहिये.
  • Why this sudden retreat by CIBC, when Rubin had written an accurate and patently inoffensive passage? Why did the bank not stand by its star economist? For that matter, why have so many other corporations capitulated to the demands of CAIR and its ilk? In 2000, I tallied up some major corporations (Anheuser-Busch, Burger King, DoubleTree Hotels, Los Angeles Times , MasterCard International, Miller Brewing, and Seagrams) that had pulled advertisements found offensive by the Islamists. Disney has reined in two of its radio broadcasters, Michael Graham and Paul Harvey . Two clothing businesses, Liz Claiborne and Warehouse One, withdrew or discontinued women's apparel that bore Arabic script. The worst of these appeasements took place in 1997-98, when, on the basis of a bogus complaint by CAIR, Nike accepted humiliation at its hands. Wente gives several reasons for these cases of advanced corporate timidity. First, to resist the Islamists means absorbing a public relations hit:
    वेंट के अनुसार उद्योग जगत की इस बढ़ती कायरता के पीछे कुछ कारण हैं . पहला इस्लामवादियों के किसी भी विरोध को रोकना ताकि छवि खराब न हो .बड़े संगठनों के लिए छवि और प्रामाणिकता इतनी आवश्यक है कि वे छोटे - छोटे स्वार्थी वर्गों की तेज़ आवाज से भयभीत हो उठते हैं .किसी भी उद्योग जगत का मुख्य कार्यकारी नहीं चाहता कि उसके शेयर होल्डर , कर्मचारी , ग्राहक और निदेशक अखबार में यह पढ़ें कि इस
  • Second come the external Palestinians, those living outside Israel. Sidelined by governments from 1948 until 1967, Yasir Arafat and the Palestine Liberation Organization got their opportunity with the defeat of three states' armed forces in the Six-Day War. Subsequent developments, such as the 1982 Lebanon war and the 1993 Oslo accords, confirmed the centrality of external Palestinians. Today, they drive the conflict, through violence (terrorism, missiles from Gaza) and even more importantly by driving world opinion against Israel via a public relations effort that resonates widely among Muslims and the Left.
    दूसरा क्रम है बाहरी फिलीस्तीनियों का जो इजरायल से बाहर रहते हैं। 1948 से 1967 तक सरकार द्वारा किनारे किये जाने के बाद यासिर अराफात और फिलीस्तीनी मुक्ति संगठन को छः दिन के युद्ध में तीन राज्यों की सशस्त्र सेना की पराजय से उन्हें एक अवसर मिल गया। इसके बाद की घटनायें जैसे 1982 में लेबनान युद्ध और 1993 में ओस्लो समझौता बाहरी फिलीस्तीनियों की केन्द्रीयता को पुष्ट करता है। आज वे इस संघर्ष को हिंसा ( आतंकवाद , गाजा से मिसाइल) के द्वारा चला रहे हैं और इससे भी मह्त्वपूर्ण यह कि वे जनसम्पर्क प्रयासों द्वारा विश्व जनमत को इजरायल के विरुद्ध करते हुए संघर्ष को चला रहे हैं जो कि विशेषकर मुस्लिम और वामपंथियों के मन में है।

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